Partnerzy serwisu:
Biznes

LTG Cargo Polska: Szukamy nisz i czekamy na Rail Baltikę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
03-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
LTG Cargo Polska: Szukamy nisz i czekamy na Rail Baltikę
fot. LTG Cargo
Dotychczasowe kierunki rozwoju LTG Cargo Polska będą kontynuowane – zapowiada nowy prezes LTG Cargo Polska Laimonas Nekrošius. W najbliższych latach można spodziewać się zaoferowania dodatkowych usług, a w miarę pozyskiwania kolejnych klientów – zwiększania częstotliwości połączeń. Plany na dalszą przyszłość to przewozy do Łotwy i Estonii z wykorzystaniem przyszłej Rail Baltica.

Szef polskiej spółki LTG podkreśla, że jej pozycja na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych jest silna – zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo krótki okres działalności. – Potrafiliśmy przyciągnąć wielu partnerów. Możliwości wzrostu na polskim rynku są ogromne. Najważniejszym motorem wzrostu będzie przyciąganie na kolej ładunków z transportu drogowego – przewiduje Nekrošius.

„Mały korytarz” stanie się wielkim

– Nasza strategia jest ambitna: będziemy inwestować w działalność na polskim rynku i wprowadzać nowe usługi, by utrzymać wzrost naszych udziałów – zapowiada Nekrošius.

W ciągu kilku lat linia łącząca Litwę z Polską, dziś określana jako „mały korytarz”, ma urosnąć do wielkich rozmiarów. LTG zamierzają przedłużyć go na północ, jednak jest to kwestia kilku najbliższych lat (będzie zależała – między innymi – od postępów w budowie Rail Baltica, której oddanie do użytku przyspieszy ruch pociągów i poprawi dostępność kolejową państw bałtyckich). Nowy prezes LTG Cargo Polska chce też rozwinąć ofertę połączeń do Niemiec i Włoch.

Nadawcy cenią elastyczność

Na polskim rynku największym wyzwaniem pozostaje intermodal i przejęcie z transportu drogowego jak największej części potoków ładunków między Litwą a Polską i Niemcami, które sięgają dziś 30 mln ton rocznie. – Oczekiwania klientów są wysokie, zwłaszcza jeśli chodzi o elastyczność. Staramy się uprościć usługę dla nadawców i dopasować ją do ich potrzeb tak mocno, jak to tylko możliwe – opowiada Nekrošius o wysiłkach w celu zwiększenia konkurencyjności kolei.

– Wierzę w celowość prokolejowej polityki UE. Pytanie tylko, jak szybko poszczególne państwa członkowskie będą wprowadzały ją w życie to, co ich przedstawiciele ustalą w Brukseli w tym lub przyszłym roku – deklaruje Nekrošius. W jego ocenie kolej, jako najbardziej ekologiczny środek transportu lądowego, będzie wciąż zwiększała skalę przewozów.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5